[[en]]Misty and Lacie are two LA based entrepreneurs who wanted to work in a meaningful project that spoke to them. That's why they started Givr. An e-commerce to find unique gifts specially tailored for your recipients where all products are from mission driven companies.<br>Choosing the right gift for that special person in your life and remembering all important dates is no walk in the park. A common scenario is to end up getting a generic gift from a retail store, which not only won't be very significant for the recipient, but the quality, materials an precedence of the product is uncertain.<br>Misty and Lacie wanted to put their efforts to contribute in making a positive impact to the community and environment while offering these unique and high quality products from amazing vendors.<br>They asked us to work on their brand identity and product design, where the main goal was to reflect this high quality and caring feel.[[es]]Misty y Lacie son dos emprendedoras ubicadas en Los Angeles que buscaban llevar adelante un proyecto que tuviera valor para ellas y un propósito real. Así es que crean Givr, una plataforma de compra online para encontrar regalos únicos, diseñados a medida para sus destinatarios. Como si fuera poco, todos los productos son creados por empresas o emprendedores que se ven impulsados por una misión.<br>Elegir el regalo perfecto para esa persona especial, sin mencionar recordar fechas importantes, no es siempre fácil. Muy frecuentemente nos encontramos comprando regalos poco originales, con poco significado y menor calidad.<br>Misty y Lacie querían esforzarse en contribuir positivamente a su comunidad y medio ambiente, ofreciendo una propuesta única y de alta calidad a través de una amplia variedad de increíbles vendedores.<br>Fuimos contactados por ellas para ayudarlas a crear su identidad de marca y diseñar su plataforma, reflejando en ambos la alta calidad de su servicio y su enfoque solidario.
[[en]]As we kicked off, we focused on 'uniqueness' as a primary value of the company's personality in order to create their visual identity. When thinking about Givr’s target audience we considered users who enjoy acquiring high quality products, and the fact that these products come from mission driven companies would contribute to making them even more special. The highlight on the logo represents that conceptual spark that shines on ‘new things’ and a more metaphorical spark of joy that gift giving and helping others can cause. We use this spark as the main symbol for the visual aesthetic to be based upon. [[es]]Para definir la identidad visual de Givr nos enfocamos en la búsqueda por lo especial y lo único como concepto. Al investigar su público objetivo nos centramos en usuarios que no solo prefieran adquirir productos de alta calidad, sino que también vean la misión detrás de estos como un valor agregado. El símbolo de destello en el ángulo superior derecho del logotipo busca representar el concepto de "algo nuevo" y a su vez simboliza una chispa de felicidad detrás de aportar a una causa. Utilizamos este brillo como el elemento principal a lo largo de la estética complementaria de la marca.
[[en]]We defined a set of illustrations and patterns for the brand aesthetic in which every asset parts from the shape of the spark. We broke it down to generate a modular design that works for multiple canvases and layouts. To complement the grids and illustrations, we use pictures of cheerful people reinforcing the joy that comes from both giving and receiving.[[es]]Definimos un conjunto de ilustraciones y tramas tomando el brillo como forma base. Deconstruyendo esta forma generamos un diseño modular que funciona en diferentes soportes y diagramaciones. Para complementar estas tramas y reforzar la personalidad de la marca utilizamos imágenes de gente alegre.
[[en]]Among the assets that compose the product we created a set of badges that communicated the different mission driven categories. The challenge was to evoke the meaning of each of them while keeping the shape of the spark as a starting point.[[es]]Entre los elementos que componen el producto creamos un set de insignias que comunican las diferentes categorías. El desafío detrás de estas fue representar su significado manteniendo el destello como forma base para cada ilustración.